Ak chceme upresniť miesto vo svete nových médií práve pre počítačové hry, tak by sme si ich mali najskôr charakterizovať z pohľadu nového média. Ďalším krokom je ich samotný prínos do sveta nových digitálnych technológií.
Nové médium a hry
- Hry - počítačové umenie tvorby digitálnych a interaktívnych obsahov
- Prinášajú obrovskú variabilitu a modularitu obsahu
- Ak hovoríme, že je potrebné zadefinovať myšlienky tak, aby boli formálne usporiadané, hovoríme v prípade hier o programovaciom jazyku
- Ak hovoríme, že pri verbalizácii ide o prenos myšlienok na papier, tak v prípade počítačových hier horíme o vizualizácii myšlienok
- Nová forma rozprávania budúcich príbehov s použitím a pomocou IKT technológií
- Môžeme povedať, že v sebe zahŕňajú aj klasický model komunikácie, kde hra je vysielač, pomocou naprogramovaných rovín je "informácia" predkladaná recipientovi - hráčovi, ktorý pomocou výberu vie určiť, čo je pre neho práve v tú chvíľu relevantné.
Ako poslednú vec, ktorú je potrebné spomenúť sú nové nároky na schopnosti použivateľa, ktorý sa dostáva do styku s novými médiami v akejkoľvek forme. Na pochopenie a zvládnutie obsahu nových médií je potrebné mať určitý súhrn IKT znalostí, ktoré sa priamo podieľajú na množstve relevancie informácie pre koncového užívateľa.