Hovoríme o tom, že počítačové hry nám dokážu sprostredkovať množstvo vnemov, informácií, zážitkov. Dokážu nám pripraviť nezabudnuteľné chvíle a dokonca nás dokážu postaviť pred významné herné rozhodnutia.
Mali by sme si spraviť malý sumár toho, čo všetko je možné ukázať a pripraviť pomocou nových médií a ich kryštalicky čistej formy - počitačových hier:
- Hráč má možnosť výberu ako bude pokračovať (video)
- Podľa jeho konania sa dotvárajú následujúce okolnosti (video)
- Viacero moznych koncov (video)
- Pri RPG hrách si hráč vytvára vlastnú postavu, ktorej vlastnosti ovplyvňujú priebeh hry (obrázok)
- Trénovanie postrehu, logického myslenia, prepájanie udalostí, aby hráč dospel k určitému cieľu (video)
- Interaktívna komunikácia s NPC postavami (obrázok)
- Vetvené dialógy (obrázok)
- Efekty navodzujúce pocit reality (obrázok)
- Ak je hra kvalitne naprogramovaná, je možné prežívať zákony fyziky aj v hernom prostredí (video)
- Pri budovateľských hrách sú prípustné nové možnosti tvorby (obrázok)
- Variabilita prostredí a možností ( od stavania domčekov po strieľanie vo vesmíre ) (obrázok1, obrázok2)
Takto by sa dalo pokračovať donekonečna, ale toto sú hlavné prvky, ktoré majú súvis s novými médiami. Ako ďalšiu komplexnejšiu definíciu vidi človek v tom, že moderné hry dokážu človeka vtiahnuť a nepustiť, až kým si ich poriadne neužije. A potom ho vypľujú unaveného, ale obohateného o jedinečný zážitok.